راهنمای ارسال نظریه کارشناسی به صورت الکترونیک

بنابر اعلام معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان گیلان:
در راستای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و کاهش مراجعات به واحدهای قضایی، امکان ارائه نظریه کارشناسی و. مکاتبه با واحدهای قضائی از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضائی  فراهم شده و کارشناسان محترم می توانند نظریه کارشناسی و مکاتبات خود را از این طریق ارسال نمایند.
راهنمای استفده از این خدمت در سایت خدمات الکترونیک قضائی به نشانی http://adliran.irدر بخش خدمات ویژه کارشناسان قرار دارد.
لازم به یادآوری است که کارشناسان نیاز به ثبت امضای الکترونیک در دفاتر خدمات قضایی قبل از ارائه ی آنلاین گزارش کارشناسی دارند.

 

راهنمای ارسال نظریه کارشناسی به صورت الکترونیک
برای این که بتوانید از طریق سایت عدل ایران، گزارش های کارشناسی خود را ارسال کنید لازم است
  1. اولا در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید. که معمولا کارشناسان رسمی تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.
  2. دوما این که امضای شما هنگام ثبت نام در سامانه ثنا در سیستم اسکن و ثبت شده باشد. که این مورد معمولا برای کارشناسان انجام نشده و فقط مشخصات و نشانی و تلفن آنها وارد سیستم شده است. برای ثبت شکل امضای خود می توانید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر خود رجوع کنید. آن دفاتر دارای اسکنری مانند اسکنر اثر انگشت اما در سایز بزرگتر دارند که شما می توانید با امضا روی آن به وسیله قلم نوری، امضای خود را در سامانه ثنا ثبت کنید.
  3. سومین پیش نیاز برای ارسال گزارش این است که ابلاغیه کارشناسی به شما از طریق سامانه ثنا صورت گرفته باشد نه این که دادگاه با ابلاغ کاغذی یا تماس تلفنی، کارشناسی را به شما ابلاغ کرده باشد.
برای ارسال الکترونیکی نظریه کارشناسی از طریق سامانه می توانید ابتدا به سایت عدل ایران و قسمت خدمات ویژه کارشناسان مراجعه کنید و بعد طبق راهنمایی های مشروح در فایل راهنمای ارسال الکترونیکی نظریه کارشناسی عمل کنید.

فایل راهنمای ارسال گزارش کارشناسی از طریق سامانه ثنا

کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان همدان

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *